Grupa II  3-4  latki „Prosiaczki”


Witam serdecznie

Drodzy rodzice w tym tygodniu realizujemy tematykę: „ Dbamy o zdrowie”

Proponuje następujące zajęcia:

 

 

Czwartek 12.11.2020r.

 

Zabawa badawcza z mydłem – Rozpuszczaniemydła. Proponuję zabawę z dzieckiem w rozpuszczanie mydła  w wodzie i robienie piany.

   Kolorowe serwetki – wycinanie serwetek z kolorowego papieru( 4 latki), łączenie kropek po śladach i kolorowanie serwetki ( 3 latki)

 Zabawa muzyczno-ruchowa Ulijanka.

Tekst piosenki:

 Ulijanko klęknij na kolanko

Podeprzyj se boczzki weź się za warkoczki

 umyj się , uczesz się i wybieraj kogo chcesz

Wysłuchanie wiersza: „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej.

Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków

Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.


Rozmowa z dzieckiem wg następujących pytań:

 

  • Co to znaczy być zdrowym?
  • Co należy robić, aby być zdrowym?
  • Jak Wy dbacie o swoje zdrowie?
  • Jakie przybory pomagają zachować czystość?
  • Co jeszcze ma wpływ na nasze zdrowie? (sport – aktywny wypoczynek – najlepiej na świeżym powietrzu

Piątek 13.11.2020r.

 

Przygotowujemy wycięte przez rodziców obrazki owoców, warzyw, uprawiania sportów itp.

Praca plastyczna w parach ( rodzic i dziecko)- układanie „Recepty na zdrowie”. Dziecko przykleja  na kartonie obrazki przedstawiające produkty oraz różne zachowania sprzyjające zdrowiu

 

         „Poznaję własne ciało” – ćwiczenia gimnastyczne wg metody Weroniki Sherborne.

  • leżenie na plecach – „przyklejamy się” mocno do podłogi,
  • ślizganie się w kółko na plecach, na brzuchu,
  • czołganie się na brzuchu (na plecach) z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg,
  • siad prosty – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci itp.,
  • marsz i bieg z wysokim unoszeniem kolan,
  • marsz na „sztywnych” nogach,
  • bieganie na „gumowych” nogach,
  • siad skulny podparty – uderzanie o podłogę stopami (szybko i wolno),
  • siad prosty rozwarty – dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie,
  • zabawne miny,
  • leżenie tyłem i turlanie się.

Zabawa ruchowa z użyciem emblematów słoneczka i chmurki „Co sprzyja zdrowiu?”- sygnalizowanie wybranej odpowiedzi określonym emblematem:
a) Chętnie jem owoce i warzywa. ( słoneczko)
b) Dobrze jest słuchać głośnej muzyki. ( chmurka)
c) Lubię się gimnastykować.( słoneczko)
d) Jem dużo słodyczy.( chmurka)
e) Chętnie chodzę do dentysty.( słoneczko)
f) Codziennie myję zęby.( słoneczko)
g) Nie lubię się myć.( chmurka)
h) Chętnie chrupię chipsy i piję coca-colę.( chmurka)
i) Myję ręce po wyjściu z toalety.( słoneczko)

 

Życzę miłej zabawy i do zobaczenia w przedszkolu. Czekam na zdjęcia i filmiki ze wspólnych zajęć i zabaw  na naszej grupie na Fb.

Pozdrawiam nauczycielka Ewa Liszka

Poniedziałek 16.11.2020r.

Proponuję zabawę kształtującą postawę ciała Paprocie rosną”.

Dziecko klęczy z opuszczoną głową i ramionami, powoli prostuje się, wstaje i podnosi ręce do góry.

 

 Proszę przeczytać dziecku wiersz

Paprocie tutaj rosły,

paprocie wielkie jak sosny.

Aż spłynął lodowiec z północy.

Wparł się w gęstwinę paproci.

Paprocie przyjęła ziemia.

Cały las w ziemi kamieniał.

Zapadał głębiej i głębiej.

Czerniał i twardniał na węgiel.

I tylko górnik dziś chodzi

wśród skamieniałych paproci.

 

 Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza wg pytań:

- Jak wyglądały dawno, dawno temu paprocie?

- Co je zniszczyło?

- Co działo się z lasem przykrytym ziemią?

- Co powstało ze skamieniałego lasu?

- Kto pracuje wśród skamieniałych paproci?

- Jak nazywały się zwierzęta, które wtedy żyły?

- Co się z nimi stało?

 

 

 

Proponuję obejrzeć z dzieckiem  obrazki przedstawiające rożne dinozaury, zwracamy uwagę  na ich budowę.(Ogon, cztery kończyny (czasem dwie mniejsze), głowa, różnej długości szyja. (Nauczyciel wyjaśnia, że na podstawie skamieniałych kości wiemy, jak wyglądały, jak były zbudowane dinozaury, ale nic nie wiemy o kolorze ich skóry).

Zachęcam do lepienia dinozaurów z plasteliny  wspólnie z rodzicami . Można zrobić wystawę prac w pokoju u dziecka.

 

Życzę miłej zabawy i do zobaczenia jutro w przedszkolu. Czekam na zdjęcia i filmiki ze wspólnych zajęć i zabaw  na naszej grupie na Fb.

Pozdrawiam nauczycielka Ewa Liszka